Drzwi okrętowe
Drzwi okrętowe odgrywają kluczową rolę we współczesnym przemyśle morskim, zapewniając dostęp, ochronę i funkcje bezpieczeństwa, które są niezbędne dla bezpiecznej i efektywnej eksploatacji statku. Projektowanie i konstrukcja tych drzwi muszą spełniać surowe normy i przepisy bezpieczeństwa, aby zapewnić bezpieczeństwo załogi i pasażerów na pokładzie statku oraz sprawną działalność na morzu. W miarę jak przemysł morski nadal się rozwija i rośnie, zapotrzebowanie na wysokiej jakości stalowe drzwi okrętowe będzie nadal wzrastać, napędzając innowacje i postępy w tej dziedzinie.
Drzwi okrętowe mogą być wykonane ze stali, aluminium lub GRP. Drzwi te występują w różnych kształtach i rozmiarach, z unikalnym zestawem cech i możliwości. Ich główną funkcją jest zapewnienie dostępu do różnych części statku, jednocześnie chroniąc przed warunkami atmosferycznymi, pożarem, zalaniem i innymi zagrożeniami. Oprócz swojej podstawowej funkcji, drzwi te muszą również spełniać określone normy i przepisy bezpieczeństwa, aby zapewnić bezpieczeństwo załogi i pasażerów na pokładzie statku.
Drzwi okrętowe – nieklasyfikowane
Typ | Obsługa | Skrzydła | Materiał | Rygle |
---|---|---|---|---|
BOH.0110 | zawiasowe | 1 | ST | – |
BOH.0410 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | – |
BOH.0411 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | – |
BOH.0412 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | – |
Drzwi okrętowe – bryzgoszczelne
Typ | Obsługa | Skrzydła | Materiał | Rygle |
---|---|---|---|---|
BOH.0102 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | 2 |
BOH.0103 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | 2 |
BOH.0162 | zawiasowe | 1 | GRP | 2 |
BOH.0180 | zawiasowe | 1 | ST | – |
BOH.0202 | zawiasowe | 2 | ST, SS, AL | 4 |
BOH.0301 | zawiasowe | 1 | ST | 2 |
BOH.0302 | zawiasowe | 2 | ST | 4 |
BOH.Y152 | zawiasowe | 1 | AL | – |
BOH.Y252 | zawiasowe | 2 | AL | – |
Drzwi okrętowe – pogodoszczelne
Typ | Obsługa | Skrzydła | Materiał | Rygle |
---|---|---|---|---|
BOH.0101 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | 6, 4 |
BOH.0150 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | 2, 5 |
BOH.0160 | zawiasowe | 1 | GRP | 5 |
BOH.0161 | zawiasowe | 1 | GRP | 5 |
BOH.0201 | zawiasowe | 2 | ST, SS, AL | 6, 10 |
BOH.0231 | zawiasowe | 2 | ST, SS, AL | 9 |
BOH.0331 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | 2, 3, 4, 5 |
BOH.0335 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | 6, 8 |
BOH.0338 | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | 6, 8 |
Drzwi okrętowe – wodoszczelne
Typ | Obsługa | Skrzydła | Materiał | Rygle |
---|---|---|---|---|
BOH.0245 – do 0.7 bar | zawiasowe | 2 | ST | 32 |
BOH.0340 – do 0.4 bar | zawiasowe | 1 | ST, SS, AL | 8, 10 |
BOH.0345 – do 1.5 bar | zawiasowe | 1 | ST | 8, 10, 12, 14 |
BOH.0335 – do 3.0 bar | zawiasowe | 1 | ST | 14 |
Drzwi okrętowe – ognioodporne
Type | Szczelność | Klasa ogniowa | Skrzydła | Materiał | Rygle |
---|---|---|---|---|---|
BOH.0101 | pogodoszczelne | A30 | 1 | ST | 4 |
BOH.0150 | pogodoszczelne | A0/A30 | 1 | ST | 5 |
BOH.0231 | pogodoszczelne | A60 | 2 | ST | 9 |
BOH.0232 | pogodoszczelne | A60 | 2 | ST | 9 |
BOH.0245 – do 0.7 bar | wodoszczelne | A60 | 2 | ST | 32 |
BOH.0335 | pogodoszczelne | A60 | 1 | ST | 6, 8 |
BOH.0340 | wodoszczelne | A60 | 1 | ST | 8, 10 |
BOH.0411 | wewnętrzne | A30 | 1 | ST | – |
BOH.0412 | wewnętrzne | A60 | 1 | ST | – |
Projektowanie i Budowa
Projektowanie i budowa drzwi okrętowych zależą od specyficznych wymagań jednostki oraz obszaru statku, w którym są one umieszczone. Rodzaj drzwi potrzebnych na mostku, w maszynowni czy w ładowni będzie różny od drzwi potrzebnych w kabinie pasażerskiej lub kwaterach załogi. Drzwi okrętowe są zazwyczaj wykonane z wysokiej jakości stali lub aluminium, które są wybierane ze względu na ich trwałość, wytrzymałość i odporność na korozję.
Zastosowania
Drzwi okrętowe znajdują zastosowanie w różnych obszarach współczesnego przemysłu morskiego. Do najczęstszych zastosowań należą:
Punkty dostępu i wyjścia: Zapewniają dostęp do różnych części statku, w tym mostka, maszynowni, ładowni i kwater mieszkalnych.
Drzwi wodoszczelne: Zaprojektowane w celu zapobiegania przedostawaniu się wody do wnętrza statku, pomagając utrzymać statek na powierzchni w przypadku zalania lub innych zagrożeń związanych z wodą.
Drzwi hermetyczne: Powszechnie stosowane na statkach w celu zapobiegania przedostawaniu się wiatru, wody i wilgoci do wnętrza jednostki. Drzwi hermetyczne są zazwyczaj wykonane ze stali lub innych solidnych materiałów i wyposażone w uszczelki gumowe lub neoprenowe, które tworzą szczelne zamknięcie po zamknięciu drzwi.
Drzwi ogniowe: Drzwi okrętowe mogą być również zaprojektowane tak, aby były ognioodporne, co pomaga zapobiegać rozprzestrzenianiu się płomieni i dymu na całym statku w przypadku pożaru.
Drzwi przeciwwybuchowe: Zaprojektowane, aby wytrzymać nacisk i uderzenia sił wybuchowych, chroniąc statek i jego załogę w przypadku ataku lub innego incydentu związanego z bezpieczeństwem.
Drzwi zabezpieczające: Mogą być wyposażone w różne mechanizmy zamykające i zabezpieczające, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do stref ograniczonego dostępu na statku.
Drzwi specjalne: Niestandardowe, łączące różne funkcje, zaprojektowane i wykonane na zamówienie klienta.
Do pobrania
Ship doors – products catalogue 2023